נוירולוגיה של נשימה מודעת

האם אתה יכול לשנות את מצב התודעה שלך באמצעות שום דבר מלבד הנשימה שלך? לדברי מתרגלים ברחבי העולם, התשובה חיובית. בשנים האחרונות כמה תופעות של נשימה מודעת הפכו ידועות באופן נרחב, למשל את ‘השקט הנפשי’ שאפשר לגשת אליו באמצעות מדיטציה בנשימה איטית. אך נשימה מודעת יכולה גם להקל על תזוזות דרמטיות יותר. זה עשוי להגביר את החושים שלך, להעלות זיכרונות ילדות מחדש, להעלות חוויות חזותיות או לחשוף דפוסי התנהגות עמוקים.

התובנה שאתה יכול ממש “לשנות את דעתך” באמצעות נשימה היא ותיקה מאוד וחדשה מאוד: תרבויות הודיות, טיבטיות, אינדיאניות ואחרות פיתחו כולן שיטות נשימה כדי לשנות את מצבך הנפשי – לפני אלפי שנים. אולם טכניקות כאלה הוחזרו (חזרה) רק לתרבויות המערב בשנות השבעים; ואת המנגנונים הבסיסיים בקושי החלו ללמוד מדעי המוח.

בסמינר מקוון זה נדון בתובנות עכשוויות לגבי המנגנונים העצביים שבאמצעותם נשימה – מודעת ולא מודעת – יכולה לשנות את העיבוד הקוגניטיבי. אנו נתמקד בהשפעות קליפת המוח של שלוש שיטות נשימה פופולריות ומשלימות: מדיטציה בנשימה איטית; שיטת וים-הוף; נשימה הולוטרופית או חיבורית (המכונה גם הכניסה מחדש).

אודות מרתה האוונית

מרתה האנבית Ph.D. היא מנהיגת קבוצת מחקר במכון ארנסט-שטרונגמן למדעי המוח, שם היא משתמשת במשימות מציאות מדומה כדי לחקור את יכולתו של המוח ללהטט באופן קבוע ודינמי פיסות מידע בתוך אותה קבוצת נוירונים. היא גם מאמנת מיומנת עבור נשימות חיבור, ומנחה באופן קבוע מפגשי נשימה עבור אנשים וקבוצות קטנות

תרגום של גוגל מעמוד ההרצאה:

https://mind-foundation.org/event/using-your-breath-to-change-your-mind-the-neuroscience-of-conscious-breathing/

כתיבת תגובה

Translate »
Scroll to Top
ליצור קשר