קשה לחזור להודו לבידוד – אבל בידוד לא צריך להיות לבד

אני רוצה להזמין אתכם למפגש “חוזרים מהודו לבידוד” הגדול בזום, להצטרף לקבוצת הפייסבוק וקבוצת הווטאסאפ.

שמי שון לייקוב (מוכר בפייסבוק כ”שון בהודו“). משנת 2014-2019 הפעלתי את “הפינה שלנו בהודו” (משם הכינוי בפייסבוק). הרעיון של הפינה היה שיהיה מקום לתרמילאים להגיע אליו “בכל מצב נפשי, רגשי או תודעתי” שאינו בדגם של בית – מגיעים למסעדה רגילה – והפינה אינה מייצגת איזו דרך חיים כלשהי אלא פוגש כל מטייל “איפה שהוא” לדבר איתו על החוויה שלו, ההחלטות והתמודדויות שלו. בגלל שדאגנו לא להגיד לאנשים מה לעשות, היינו יכולים להיות מקום בטוח לכולם מהסאחים ביותר ועד הדלוקים ביותר.

מאז ההקמה, אחד הנושאים שהכי העסיקו אותי היה דווקא החזרה. מהעבודה שלי כיועץ (ולימודים קשורים סביב נושא טראומה), ובמיוחד עם מי שצורך חומרים פסיכדליים, ידעתי כמה חשוב עיבוד חוויות קיצוניות, והטיול להודו נכנס לרשימת החוויות שמשנות את החיים. מתוך אלפי המטיילים שהכרנו, עזרנו למאות לסכם ולהתחיל לעבד את הטיול ולהתכונן לחזור ועם רובם נשארנו בקשר גם בנחיתה.

פגשתי גם מטיילים רבים שנאלצו לקצר את הטיול. גם אלו שחזרו לשמחות, כמו חתונות של אחים, הרגישו תלושים ומבולבלים. אי אפשר היה להתעלם מתחושת ההחמצה והתסכול שהייתה.

הדבר הכי עוזר היה לדבר עם אנשים שמבינים את הקושי. כל שיחה עם משיהו שפגשנו בהודו החזיר את החיוך והוסיף עוד חלק של הפאזל של “מה זה היה?”. היו “החברים איתם טיילתי” שאיתם הקשר נשמר, לפחות לתקופה, אבל לפגוש מישהו ברחוב או ברחבה הוסיף הרבה.

יש כמה אלפי מטיילים ישראלים שקטעו ללא התראה את הטיול שלהם וחלק גדול נכנסו לבידוד, לפעמים מאחורי דלת בבית, ולפעמים אפילו לא זה – אלא דירה זרה לבד. בלי ספק האינטרנט בארץ טוב יותר וקל יותר לשמור על קשר אינטרנטי ושיחות וואטסאפ, אבל בדרך כלל זה אותם האנשים.

אז חשבתי איך אפשר לתת לאלו שחזרו מהודו ישר לתוך בידוד הזדמנויות להיפגש. חשבתי על כל המסגרות השונות, על היתרונות וחסרונות שלהן ונזכרתי בלקח מהודו – לפעמים לא צריך לבחור את הטוב ביותר, אלא לקחת את הטוב יותר מכולם, אז הנה:

  • מפגש פנים אל פנים בזום – ביום א’ 5/4 בשעה 13:00 נעשה פגישת זום. למי שלא מכיר זום, יש שם אפשרות אדירה לצאת עם מישהו ל”ברייק-אווט רום” לשיחה פרטית ושקטה. אז זה כמו מפגש גדול – חדר אחד מרוכז אליו נכנסים, פוגשים חברים ואז עוברים לחדר פרטי לדבר באמת. יש ארוע בפייסבוק עם כל הפרטים – “מפגש מפוני הודו לבידוד“.
  • קבוצת וואטסאפ לצ’ט – לפעמים משעמם ומחפשים עם מי לדבר או מי פנוי למשהו. בשביל דברים כאלו יש קבוצת וואטסאפ. https://chat.whatsapp.com/DrhnCXh2GosApVrDeg8JvC
  • קבוצת פייסבוק – קבוצת הפייסבוק מושלמת לבקש ולתת עצות. יש גם אפשרות של Watch Party אם רוצים לראות ביחד סרטונים או סרטים. שם הקבוצה “מהודו לבידוד

ואם יש אלו מכם שרוצים יותר, שרוצה שיחות ייעוץ אישיות או ליווי אישי בתהלך הנחיתה, אל תהססו ליצור איתי קשר. תמיד שיחת ההיכרות היא בחינם לפני שמחליטים האם יש לי מה להציע. אפשר לקבל פרטים דרך או להזמין שיחת היכרות דרך עמוד הפייסבוק “שון לייקוב

מחכה להכיר אתכם,

שון לייקוב (גם אני כבר לא) בהודו

טל: 052-7010039

אתר: shaunlacob.com

מייל: mailto:[email protected]

כתיבת תגובה

Translate »
Scroll to Top
ליצור קשר